Jedno od najiščekivanijih izdanja ove godine, Elden Ring: Shadow of the Erdtree, izazvalo je velike rasprave zbog svoje težine. Unatoč tome što je igra dobila gotovo jednoglasne pohvale od kritičara prije izlaska, mnogi su igrači razočarani težinom same ekspanzije.
Shadow of the Erdtree je svakako zahtjevniji u usporedbi s osnovnom igrom, posebno zbog teških bossova poput Messmer the Impalera. Čak i nakon najnovije kalibracije od strane FromSoftware-a, koja značajno poboljšava napredak likova u Sjenovitom kraljevstvu, mnogi igrači su i dalje izazvani od strane raznih neprijatelja.
No, tu nije kraj problema – mnogi se igrači žale na nerazmjerno visoku težinu protivnika u odnosu na njihovu vlastitu snagu i napredak. Često se događa da igrači sa veoma visokim levelima, preko 200, trpe poraze od protivnika.
Zastupnici ekspanzije brane težinu, pozivajući se na izjave samog FromSoftware-a, koji je želio napraviti značajan izazov čak i za veterane igre. Radi toga, Shadow of the Erdtree je dobio vlastiti sustav napretka putem Shadow Blessings.
Unatoč vrijednosti novog sustava napretka, postoji jedan problem s novom težinom igre koji je vrijedan pažnje. U Elden Ring: Shadow of the Erdtree postoji jedinstveni Crystal Tear koji pruža savršen balans između borbe u igrama Dark Souls i Sekiro.
Najkontroverzniji element igre su borbe protiv bossova. Mnogi igrači smatraju da su naročito neki bossovi, posebno posljednji, previše teški na nepravi način. Iako ovo nije bez osnova, možemo sagledati tu težinu s narativnog stajališta: polu-bogovi, slavni vitezovi i mitološka stvorenja svi bi trebali biti teški za svladati.
Uz bossove, i obični protivnici poput Shadow of the Erdtree's Furnace Golems, predstavljaju izazov, imajući u vidu pozadinu priče Elden Ring-a. No, problemi s težinom igre postaju očigledni kada se gleda kao cjelina. Igračima koji su dosegli kasne dijelove igre, pobijedivši već nekoliko važnih protivnika, nije logično da budu savladani od strane osnovnih neprijatelja.
Razumijemo da igra mora imati protivnike u otvorenom svijetu, ali mora postojati neka narativna opravdanost za opadanje moći glavnog lika. Elden Ring je ogromna igra s mnogo različitih stilova igre, te nemoguće je napraviti svakog neprijatelja dio glavne priče.
Sve u svemu, težina Elden Ring: Shadow of the Erdtree predstavlja kontroverzu među igračima. Unatoč nekim manjkavostima, igra pruža zahtjevan izazov koji se može gledati s različitih perspektiva.