Nakon dugog čekanja, Mass Effect 4 je konačno u razvoju, a fanovi s nestrpljenjem očekuju povratak BioWare-a u vrhunskoj formi. Ova RPG igra obećava snažnu borbu, pažljivo pisanje i inteligentnu gradnju svijeta. Iako će nasljednik sigurno zadržati određene elemente prethodnih igara, kao što su struktura narativa, ton i gameplay, vjerovatno će promijeniti originalnu formulu. Zaista su prošla skoro dva desetljeća od izlaska Mass Effect 3 i sedam godina od Andromede, koja, iako ima određene kvalitete, vjerovatno neće služiti kao uzorak za Mass Effect 4. U posljednje dvije konzolne generacije, konvencije u gamingu i očekivanja publike su se dosta promijenili, a to će se sigurno odraziti i u samom dizajnu ME4.
BioWare se za sada nije izjasnio o broju članova tima u Mass Effect 4. Međutim, postoji mogućnost da će povećanje broja članova ekipe donijeti inovacije u priči igre. Jedan od ključnih elemenata Mass Effect serijala su odnosi između glavnog lika i njegove ekipe. Igrači su se već susreli sa zanimljivim osobnostima, ciljevima i pozadinama ovih likova, koji su omogućili intrigantno i emotivno pripovijedanje. Uz vrhunske trenutke, upravo sitne pažljive dodatne interakcije sa drugovima čine ove likove nezaboravnima. Na primjer, u Mass Effect trilogiji, drugovi koji se prate na misijama imaju specifične, prikladne dijaloge koji mogu dodati kontekst, bilo da se radi o svijetu Mass Effect-a ili samim likovima. Ponekad drugovi međusobno razgovaraju, što rezultira jedinstvenim scenama. Također, živa je diskusija između drugova Sheparda, Jack i Mirande iz Mass Effect 2. Oni se ne slažu i često se svađaju, što dodaje dubinu svijetu priče. Da bi otišli korak dalje, ME4 bi mogao uvesti veći broj članova ekipe, dodatno poguravši karte na stolu. Na primjer, jedan drug bi mogao biti posrednik u svađi između dva nekompatibilna lika, pomažući im da se dogovore. Ovo bi otvorilo vrata za dodatni razvoj likova, čineći ME4 značajno drugačijim u odnosu na prethodne naslove.
Kada je riječ o borbi, postoji velika šansa da će Mass Effect 4 napraviti dramatične promjene. Izvorni trilogija se bazirala na sistemu borbe sa zauzimanjem pozicija, koji još uvijek zadovoljava, ali može djelovati zastarjelo za neke igrače. S druge strane, Andromeda je ponudila mnogo bržu i agresivniju borbu, ali je izgubila taktičke elemente koji su nekim fanovima zasmetali. Povećanje broja članova tima moglo bi biti inovacija koja donosi zadovoljstvo kako za igrače koji preferiraju taktički pristup, tako i za one koji traže brže i intenzivnije iskustvo. ME4 bi mogao zadržati taktičku borbu koja je odredila originalnu trilogiju, kombinujući stvarno vrijeme pucanja sa strategijskim kombinacijama sposobnosti i kretanjem sa zaštitom, ali bi istovremeno povećao intenzitet i brzinu borbi dodavanjem više članova tima. Čak i ako broj članova ekipe poraste za samo jedan, tok borbe bi se drastično promijenio. Ovo bi omogućilo igraču pristup potpuno novom setu sposobnosti članova tima, što bi rezultiralo više potencijalnih kombinacija i taktika. Kombinovano sa većim brojem neprijatelja i njihovom agresijom, borba bi mogla biti radikalno drugačija, ali i dalje prepoznatljiva.
Međutim, BioWare mora biti oprezan prilikom implementacije većeg broja članova tima. Postoji opasnost da se prehladi i ode predaleko, što bi moglo narušiti snagu igre, kojoj je prioritet da bude dobra igra, posebno nakon lošeg prijema Andromede. Tako ambiciozna odluka, kao što je dodavanje jednog člana tima, može donijeti komplikacije ili čak obesmisliti prednosti timskog igranja i pripovjedanja koje su temelj Mass Effect serijala. Primjer sa svađom između Mirande i Jack je detalj koji ima značajne efekte na priču i dubinu, a divno je što su developeri obratili pažnju na ove sitnice, iako će većina igrača propustiti ove dodatke. Jasno je da takav nivo pažnje zahtijeva vremena i truda, a to vrijeme i energija bi mogli biti uloženi u druge aspekte strukture izbora, gameplaya i priče u Mass Effect 4.
Kada je u pitanju borba, prednosti većeg broja članova tima bi bile očigledne. Ali to bi zahtijevalo dodatne resurse za razvoj i postoji rizik da se odu predaleko. Borba mora biti temeljito izbalansirana kako bi se osiguralo da igrači nikada ne budu prejaki, a previše fokusa na ovom području može biti više problema nego koristi. Možda bi najbolje bilo unaprijediti ono što već radi dobro u borbenom sistemu Mass Effect-a umjesto da se izmišlja topla voda.
Mass Effect 4 mora uspostaviti sebe kao značajan razvoj prethodnih igara, inače će živjeti u njihovoj sjeni. Velike promjene, kao što je povećanje broja članova tima, mogu pomoći u ostvarenju tog cilja, ali nije najvažniji dio jednadžbe i donosi inherentne rizike. ME4 mora biti ambiciozan, ali ne na račun uništavanja onoga što već postoji: identiteta Mass Effect serijala.